O ponad 70 proc., do 76 mln zł, zmniejszył się w II kw. 2013 r. zysk netto Telekomunikacji Polskiej w porównaniu z wynikami z II kw. 2012 r. O 9,9 proc., do 3,3 mld zł, spadły też przychody firmy. Taki zjazd przychodów firma wiąże przede wszystkim z decyzjami regulacyjnymi, które doprowadziły m.in. do obniżek MTR, czyli stawek za zakańczanie połączeń w sieciach komórkowych na początku tego roku.
Dla TP oznaczało to o 164 mln zł mniejsze przychody. Dodatkowo z innych powodów przychody zmniejszyły się o 200 mln zł, czyli o 5,5 proc. w porównaniu z 2012 r. Było zatem gorzej niż w I kw., kiedy tempo spadku wynosiło 3,1 proc. Spółka tłumaczy to m.in. tym, że przed rokiem wyniki obejmowały jednorazowe przychody związane z mistrzostwami Europy w piłce nożnej rozgrywanymi w Polsce i na Ukrainie.
Choć wyniki okazały się w dużej części gorsze od oczekiwań analityków, wskazują oni na pozytywne niespodzianki po stronie telefonii mobilnej, w której dzięki nowej ofercie baza klientów wzrosła do niemal 14,95 mln. To o 1,3 proc. więcej niż przed rokiem. Magnesem okazała się nowa, tania marka nju.mobile, która w ciągu dwóch miesięcy przyciągnęła do TP 80 tys. klientów. W tym segmencie wzrósł też kwartalny średni przychód na klienta przy jednocześnie niskich wskaźnikach kosztów jego pozyskania.
Pozostało
68%
treści
Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A. Kup licencję
Powiązane
Reklama