"Udziały Energi tylko w samym rynku biznesowym wzrosły w ciągu ostatnich dwóch lat do poziomu ponad 2,15 proc. i nadal rosną. Oznacza to, że na rynku gazu zaczynają liczyć się alternatywni - wobec jeszcze największego na rynku – sprzedawcy.

Zakładamy, że na koniec 2015 roku Energa Obrót będzie posiadała około 10 proc. rynku sprzedawców alternatywnych" - powiedział, cytowany w komunikacie Marcin Ludwicki, wiceprezes Energa Obrót. Energa sprzedaje gaz od blisko trzech lat.

1 grudnia spółka wprowadziła zarówno dla klientów indywidualnych, jak i biznesowych nową, niższą taryfę zatwierdzoną przez Urząd Regulacji Energetyki. W zależności od rodzaju taryfy i wielkości zużycia gazu, obniżki wynoszą od 6,04 do 10,21 proc. w stosunku do dotychczas obowiązujących. Ponadto, dla klientów biznesowych Energa przygotowała negocjowane indywidualnie oferty. Na przyszły rok spółka ma zakontraktowaną sprzedaż w wysokości 1,9 TWh i szacuje, że wolumen ten jeszcze wzrośnie.