Napędzany innowacyjnymi technologiami polski sektor finansowy jest idealnym parterem dla dynamicznie rosnącego sektora finansowego krajów Azji Południowo-Wschodniej. Dzięki wymianie doświadczeń i synergii obie strony mogą na tym wiele zyskać – to główny wniosek z Poland-ASEAN Fintech Forum zorganizowanego w Singapurze przez PKO Bank Polski, PAIH, FinTech Poland, Global FinTech Institute i Singapore Business Federation pod patronatem Ambasady RP.
Liczna polska delegacja przyjechała na Singapore FinTech Festival (SFF), największe na świecie wydarzenie łączące branże finansową i technologiczną ze światem polityki, by promować polski sektor finansowy i innowacyjne rozwiązania rozwijane przez prężny rynek fintechów pod hasłem: Future Finance Poland. W przeddzień SFF w siedzibie Singapore Business Federation odbyło się forum poświęcone coraz intensywniejszej i coraz bardziej owocnej współpracy między ekosystemami finansowymi Polski i krajów Azji Południowo-Wschodniej.
– Polski sektor finansowy jest dojrzały, a jednocześnie wspierany przez najnowsze fintechowe technologie. Posiada wiele kompetencji dających przewagę konkurencyjną – powiedział Paweł Widawski, szef fundacji FinTech Poland, która stworzyła strategię przyspieszenia rozwoju polskiego centrum finansowego.
– W czasach, gdy globalne zakłócenia zmieniają strukturę branży finansowej, koncentrujemy się nie tylko na postępie technologicznym, lecz także na geostrategicznym położeniu Polski, aby nakreślić mapę drogową dla Future Finance Poland – ambitnej inicjatywy lokującej nasz kraj jako przyszłe centrum finansowe nowej generacji – powiedział Piotr Dytko, członek zarządu PAIH.
Andrzej Kopyrski, wiceprezes zarządu PKO Banku Polskiego, podkreślił, że instytucje finansowe muszą podążać z jednej strony za zmianami technologicznymi, a najlepiej je kreować przy wsparciu fintechów, z drugiej zaś – za potrzebami klientów. – Polscy przedsiębiorcy są mocno zainteresowani prowadzeniem biznesu w Azji Południowo-Wschodniej i dlatego jesteśmy w Singapurze – podkreślił Andrzej Kopyrski.
– Singapur jest bramą do tej części świata, podobnie jak Polska jest dla azjatyckich firm bramą do Europy – wyjaśnił Paweł Godek z BCG, przedstawiając liczne atuty składające się na niezwykle silną geostrategiczną pozycję naszego kraju. Jego słowa potwierdzili liczni przedstawiciele singapurskich instytucji, firm, start-upów i organizacji.
Relacja z tego niezwykle owocnego wydarzenia na www.forsal.pl.