W ostatnich latach widziamy rosnącą rolę i popularność bankowości internetowej – proste czynności wolimy wykonać za pomocą kanałów samoobsługowych. W ten sposób możemy zaoszczędzić również pieniądze.
Od 1 czerwca PKO Bank Polski upraszcza ofertę, taryfę prowizji i opłat. PKO Konto dla Młodych będzie oferowane klientom od 13. do 26. roku życia. Do tej pory dla tej grupy wiekowej były przewidziane dwa odrębne rachunki: PKO Konto Pierwsze i właśnie PKO Konto dla Młodych. Będzie też tylko jedno PKO Konto za Zero zamiast kilku jego wersji, zastąpi ono również inne konta: PKO Konto Rodzica, PKO Konto Pogodne, Konto Spektrum Adm., Konto Ulubione Adm. oraz Konto
Codzienne Adm.
Za darmo
Dzięki zmniejszeniu liczby kont oferta będzie bardziej przejrzysta. Bank ujednolici też opłaty za korzystanie z kont, kart i innych produktów. Większości opłat łatwo można uniknąć. Szczegółowe informacje znajdują się na www.pkobp.pl/zmiany2023. Są tam również proste wskazówki, jak płacić mniej za korzystanie z kont, kart i innych usług.
Dla klientów PKO Banku Polskiego wpłaty i wypłaty z urządzeń należących do banku są darmowe. Sieć składa się z prawie 3 tys. bankomatów i ponad 1,3 tys. urządzeń z funkcją wpłaty. W przypadku większości kont PKO Banku Polskiego wypłaty BLIKIEM nawet z obcych bankomatów są darmowe.
Właściciele PKO Konta dla Młodych nie poniosą opłaty za obsługę karty debetowej pod warunkiem wykonania dwóch transakcji kartą lub BLIKIEM na dowolną kwotę. Sam rachunek jest darmowy, podobnie jak wypłaty i wpłaty gotówki ze wszystkich bankomatów PKO w kraju i wypłaty we wszystkich bankomatach na całym świecie. Z kolei osoby korzystające z bezwarunkowo bezpłatnego PKO Konta za Zero powinny wykonać pięć transakcji miesięcznie kartą lub BLIKIEM na dowolną kwotę, aby nie ponieść opłaty za obsługę karty płatniczej.
Klienci PKO Banku Polskiego w prosty i wygodny sposób (oczywiście za darmo) zlecą również przelew z ulubionego urządzenia: telefonu, tabletu czy komputera za pośrednictwem serwisu transakcyjnego iPKO lub aplikacji mobilnej IKO. Dzięki aplikacji możemy także zrobić przelew na telefon. Jeżeli chcemy szybko opłacić fakturę, a nie mamy czasu na przepisywanie danych do przelewu, wystarczy zrobić jej zdjęcie, a aplikacja mobilna rozpozna tekst i uzupełni dane za nas.
Pracownicy do dyspozycji
Bank systematycznie cyfryzuje większość produktów i usług, inwestuje również w unowocześnianie placówek, w tym w hybrydowym, czyli także cyfrowym modelu obsługi. Dlatego w oddziałach, które przeszły modernizację lub zostały przeniesione do dogodniejszych lokalizacji, są ustawiane internetowe stanowiska samoobsługowe. Klient może tam zalogować się do bankowości internetowej (iPKO) i np. sprawdzić historię rachunku czy zlecić przelew – w razie potrzeby w asyście pracownika banku. Doradcy również wyjaśnią np., jak łatwo i wygodnie korzystać z aplikacji mobilnej IKO, czyli bankowości w telefonie, albo jak nie dać się oszukać cyberprzestępcom.
Od 2021 r. bank wprowadził możliwość umawiania spotkań z doradcą zdalnie (w formie telefonicznej i wideorozmowy) lub w oddziale przez stronę pkobp.pl. Od maja 2022 r. można umówić takie spotkanie również w serwisie iPKO.
W celu uzyskania porad zachęcamy także do obserwowania profilu PKO Banku Polskiego w mediach społecznościowych i hasztagu #SamodzielneBankowanie.
Online i mobilnie
Obecnie ponad 90 proc. klientów PKO Banku Polskiego ma dostęp do serwisu internetowego iPKO, a liczba spraw, które szybko i wygodnie załatwimy bez wychodzenia z domu, stale rośnie.
Nowoczesne płatności
Karta płatnicza, BLIK, płatność zbliżeniowa telefonem, Apple Pay, Google Pay, a na zegarkach Garmin Pay i SwatchPay! – to niektóre możliwości, dzięki którym wygodnie i szybko zapłacimy za zakupy stacjonarne lub internetowe, a środki od razu trafią na konto odbiorcy. Telefon (albo zegarek) mamy przy sobie zawsze, portfel i gotówkę niekoniecznie.
Warto jeszcze wspomnieć o możliwości zamiany tradycyjnych dokumentów papierowych na wygodne rozwiązanie elektroniczne. Po pierwsze, jest to bezpieczne i szybkie rozwiązanie. Po drugie, jest proste: wystarczy kilka kliknięć w IKO lub iPKO. Po trzecie i dla wielu najważniejsze – dokumenty przesyłane elektronicznie to sposób na oszczędzanie papieru i drzew.