Zadłużenie netto w wartości nominalnej na koniec marca wynosiło 3,2-krotność zysku EBITDA za ostatnie 12 miesięcy. Dług sięgał 11,58 mld zł.
Grupa odnotowała w pierwszym kwartale 28,9 mln zł w pozycji zyski z działalności inwestycyjnej. Rok wcześniej było to zaledwie 1,3 mln zł.
Rok do roku przychody grupy wzrosły ponad trzykrotnie, głównie dzięki przejęciu operatora telekomunikacyjnego, spółki Polkomtel. Również EBITDA Cyfrowego Polsatu była w pierwszym kwartale 2015 roku ponad trzy razy wyższa niż rok wcześniej. W raporcie, ani prezentacji wynikowej nie podano wyników samego Polkomtelu.
Podano natomiast, że po wyłączeniu wpływu konsolidacji Metelem, właściciela spółki Polkomtel, przychody Cyfrowego Polsatu wzrosły w pierwszym kwartale rok do roku o 6,5 proc. do 770,1 mln zł. Wyłączając wpływ konsolidacji zysk EBITDA "starego" Cyfrowego Polsatu spadłby o 7,2 proc., do 261,5 mln zł.
Na koniec marca grupa Cyfrowego Polsatu obsługiwała 16,429 mln usług, wobec 16,333 w porównywalnym okresie 2014 roku. Był to wzrost o 0,6 proc. Liczba usług kontraktowych wzrosła o 3,4 proc. do 12,394 mln, a usługi przedpłacone (prepaid) spadły o 7,3 proc. do 4,034 mln.
Średnie miesięczne przychody na abonenta usług kontraktowych grupy Cyfrowego Polsatu wzrosły do 85,8 zł z 84,8 zł rok wcześniej. Liczba usług na jednego klienta wzrosła do 2,04 z 1,91.
Operator zakończył kwartał z 1,44 mln abonentów internetu mobilnego (39,2 proc. więcej rok do roku), 4,4 mln płatnej telewizji (4 proc. więcej rok do roku) i 6,6 mln telefonii komórkowej ("lekki spadek").
Liczba abonentów internetu wzrosła w ciągu minionego kwartału o 69 tys. Liczba aktywnych użytkowników transmisji danych w sieci grupy wzrosła rok do roku o 26 proc.
Baza usług przedpłaconych Cyfrowego Polsatu spadła w pierwszym kwartale o około 400 tys. do 4 mln. O około 200 tys. usług skurczyła się baza usług prepaid telefonii komórkowej.
Liczba klientów usługi pakietowej smartDom wzrosła natomiast w ciągu minionego kwartału o 138 tys. do 707 tys. Liczba usług posiadanych przez klienta tej usługi wyniosła 2,17 mln, rosnąc w kwartał o 319 tys.
Cyfrowy Polsat podał, że na koniec marca pokrycie populacji Polski siecią LTE oferowaną przez grupę przekroczyło 90 proc.
Udział grupy w oglądalności telewizyjnej wyniósł natomiast 23,97 proc. wobec 22,50 proc. rok wcześniej, a udział w rynku reklamy 25,3 proc. wobec 24,6 proc.
Przychody grupy z reklamy i sponsoringu wzrosły w okresie styczeń-marzec o 6,4 proc. do 221 mln zł. Rynek reklamy i sponsoringu wzrósł tymczasem o 3,7 proc. do 873 mln zł.
Poniżej przedstawiamy wyniki Cyfrowego Polsatu w zestawieniu z konsensusem PAP.
1Q2015 | wyniki | kons. | różnica | r/r | q/q |
Przychody | 2329,0 | 2376,5 | -2,0% | 222,0% | -7,6% |
EBITDA | 896,6 | 894,2 | 0,3% | 218,2% | 7,1% |
EBIT | 428,7 | 430,2 | -0,3% | 95,4% | 8,8% |
Zysk netto | 170,8 | 155,8 | 9,6% | 74,0% | 1120,0% |
marża EBITDA | 38,5% | 37,6% | 0,87 | -0,43 | 5,30 |
marża EBIT | 18,4% | 18,1% | 0,30 | -11,88 | 2,78 |
marża netto | 7,3% | 6,6% | 0,77 | -6,25 | 6,78 |
(PAP)
kuc/