To nie przypadek. Bank Pekao znacząco przyspieszył procesy cyfryzacji. Według stanu na koniec sierpnia tego roku z usług bankowości elektronicznej tej instytucji korzystało już aktywnie 3,2 mln klientów, co oznacza półtorakrotny wzrost w ciągu pięciu lat. Bank odnotował także całkowite odwrócenie struktury logowań - 8 na 10 użytkowników wykorzystuje w tym celu telefon. Sama tylko aplikacja PeoPay ma ponad 2,3 mln aktywnych użytkowników i jest stale rozwijana. Jesienią 2021 r. wprowadzono jej najnowszą wersję, 4.0. Obok dodatkowych modułów, takich jak inwestycje czy notowania giełdowe, klienci mogą kupować w aplikacji bilety komunikacji miejskiej czy płacić za parkowanie albo przejazd płatnymi autostradami. To odzwierciedla przyszłość usług finansowych, które dzięki nowoczesnym technologiom mogą wykraczać poza tradycyjny obszar, wpisując się jednocześnie w aktualne trendy. Badania wskazują, że już ponad 90 proc. dorosłych Polaków ma smartfon oraz korzysta z niego od cztery godzin dziennie i więcej, załatwiając wszystkie swoje sprawy za pomocą kanałów digitalowych.
ikona lupy />
Bankowość elektroniczna Banku Pekao S.A. na tle rynku / fot. materiały prasowe
Klienci Pekao w aplikacji PeoPay w 2021 r. wykonali w sumie 260 mln transakcji na łączną kwotę ponad 70 mld zł. Logowali się do aplikacji średnio 16 mln razy w tygodniu, co daje 30 razy w każdej sekundzie.
W maju tego roku Bank Pekao wprowadził nową funkcję, Click2Call, umożliwiającą klientom korzystającym z aplikacji PeoPay szybkie i wygodnie połączenie z konsultantem infolinii banku. Wszystko za pomocą jednego przycisku, bez konieczności wprowadzania numeru klienta czy PIN-u do serwisu telefonicznego Pekao24.
Użytkownikom PeoPay udostępniono również nowe widżety z szybkim podglądem i dostępem do ulubionych funkcji. Użytkownicy sami mogą decydować, które widżety chcą mieć dostępne na pulpicie, w jakiej kolejności, i jak ma wyglądać ekran główny aplikacji. Wszystko jest prezentowane w atrakcyjnej i prostej formie.
Na początku września w aplikacji mobilnej PeoPay zostały połączone dwie grupy funkcji „Zarządzanie płatnościami” oraz „Nadchodzące płatności” - tak aby klienci wygodnie i prosto mogli planować, kontrolować i zarządzać swoimi cyklicznymi wydatkami.
Bank Pekao oferuje też wersję aplikacji dla najmłodszych - PeoPay KIDS - stworzoną z dziećmi i dla dzieci w wieku 6- 12 lat, która uczy najmłodszych oszczędzania.
Klienci Banku Pekao mogą zdalnie wykonać już ponad 60 proc. spośród wszystkich operacji i procesów dostępnych dla klientów indywidualnych. Od 1 października 2022 r. w Biurze Maklerskim Pekao za pomocą serwisu Pekao24 i aplikacji mobilnej PeoPay, bez żadnych papierowych dokumentów można kupić także detaliczne obligacje skarbowe. W punktach stacjonarnych (oraz przez call center) obligacje skarbowe będzie można nabywać od stycznia 2023 r. Co istotne z produktu mogą skorzystać także osoby niebędące klientami Banku Pekao.
Rozwój usług cyfrowych nieuchronnie musi się wiązać z troską o cyberbezpieczeństwo. Ochrona klientów Pekao jest absolutnym priorytetem, stosowane są tu najnowocześniejsze rozwiązania technologiczne. Bank Pekao w październiku tego roku zainicjował również niestandardową kampanię edukacyjną „Co w sieci siedzi”. Jak podają statystyki, od 85 proc. do nawet 95 proc. cyberataków spowodowanych jest błędem ludzkim. Stąd kampania Banku Pekao, w której występują antybohaterowie - można w niej obejrzeć Zygmunta FRAUDa, SCAMlet O’Hary, Phish Kinga, Paula Icemana, Bad Sellera i MAL Ware’a, postaci, które mają ułatwić przyswojenie wiedzy o najpopularniejszych metodach oszustw w internecie oraz oraz sposobach radzenia sobie z nimi.
Nowoczesność nie oznacza tylko rozwoju usług cyfrowych. 29 sierpnia Bank Pekao oficjalnie otworzył w Warszawie nową placówkę, której format łączy nowoczesność i innowacyjne rozwiązania. Zwiększają one funkcjonalność oddziału, wygodę klientów oraz pracowników. Nowy oddział wyróżnia się rozwiązaniami zgodnymi z najnowszymi trendami oraz ciekawym designem. Placówkę wypełniają liczne przeszklenia, ważnym elementem konceptu jest naturalność. Materiały wykorzystane przy jej aranżacji pochodzą z recyklingu. Żywa zieleń i ozdobne panele, które prezentują polskie zioła i kwiaty, wpisują się w tę koncepcję. Całości przyświeca idea odpowiedzialności środowiskowej.
W nowo otwartej placówce klienci znajdą m.in. strefę aktywności pozabankowej, która stwarza możliwość organizowania wydarzeń po godzinach otwarcia placówki, np. szkoleń, spotkań, wystaw; stanowisko „light,” przy którym pracownicy banku w miłej atmosferze mogą rozmawiać z klientami, strefę self-service, w której można skorzystać z bankowości internetowej Pekao24 oraz kącik dla dzieci.
Niezależnie od rozwoju nowoczesnych usług bankowych nadal w centrum uwagi muszą być ludzie.
Nowoczesna bankowość będzie jednym z wątków Krynica Forum ’22 - Odbudowa i Rozwój, które odbędzie się 19-21 października w Krynicy-Zdroju. Bank Pekao jest partnerem wspierającym wydarzenie.
JPO
Partner
ikona lupy />
fot. materiały prasowe