Nowoczesna bankowość nie tylko oznacza wygodę klientów, otwiera również przed nimi nowe możliwości - podobnie jak przed instytucją finansową. Sukcesami na tym polu może się pochwalić Bank Pekao S.A.

To nie przypadek. Bank Pekao znacząco przyspieszył procesy cyfryzacji. Według stanu na koniec sierpnia tego roku z usług bankowości elektronicznej tej instytucji korzystało już aktywnie 3,2 mln klientów, co oznacza półtorakrotny wzrost w ciągu pięciu lat. Bank odnotował także całkowite odwrócenie struktury logowań - 8 na 10 użytkowników wykorzystuje w tym celu telefon. Sama tylko aplikacja PeoPay ma ponad 2,3 mln aktywnych użytkowników i jest stale rozwijana. Jesienią 2021 r. wprowadzono jej najnowszą wersję, 4.0. Obok dodatkowych modułów, takich jak inwestycje czy notowania giełdowe, klienci mogą kupować w aplikacji bilety komunikacji miejskiej czy płacić za parkowanie albo przejazd płatnymi autostradami. To odzwierciedla przyszłość usług finansowych, które dzięki nowoczesnym technologiom mogą wykraczać poza tradycyjny obszar, wpisując się jednocześnie w aktualne trendy. Badania wskazują, że już ponad 90 proc. dorosłych Polaków ma smartfon oraz korzysta z niego od cztery godzin dziennie i więcej, załatwiając wszystkie swoje sprawy za pomocą kanałów digitalowych.
ikona lupy />
Bankowość elektroniczna Banku Pekao S.A. na tle rynku / Fot. materiały prasowe
Klienci Pekao w aplikacji PeoPay w 2021 r. wykonali w sumie 260 mln transakcji na łączną kwotę ponad 70 mld zł. Logowali się do aplikacji średnio 16 mln razy w tygodniu, co daje 30 razy w każdej sekundzie.
W maju tego roku Bank Pekao wprowadził nową funkcję, Click2Call, umożliwiającą klientom korzystającym z aplikacji PeoPay szybkie i wygodnie połączenie z konsultantem infolinii banku. Wszystko za pomocą jednego przycisku, bez konieczności wprowadzania numeru klienta czy PIN-u do serwisu telefonicznego Pekao24.
Użytkownikom PeoPay udostępniono również nowe widżety z szybkim podglądem i dostępem do ulubionych funkcji. Użytkownicy sami mogą decydować, które widżety chcą mieć dostępne na pulpicie, w jakiej kolejności, i jak ma wyglądać ekran główny aplikacji. Wszystko jest prezentowane w atrakcyjnej i prostej formie.
Na początku września w aplikacji mobilnej PeoPay zostały połączone dwie grupy funkcji „Zarządzanie płatnościami” oraz „Nadchodzące płatności” - tak aby klienci wygodnie i prosto mogli planować, kontrolować i zarządzać swoimi cyklicznymi wydatkami.
Bank Pekao oferuje też wersję aplikacji dla najmłodszych - PeoPay KIDS - stworzoną z dziećmi i dla dzieci w wieku 6- 12 lat, która uczy najmłodszych oszczędzania.
Klienci Banku Pekao mogą zdalnie wykonać już ponad 60 proc. spośród wszystkich operacji i procesów dostępnych dla klientów indywidualnych. Od 1 października 2022 r. w Biurze Maklerskim Pekao za pomocą serwisu Pekao24 i aplikacji mobilnej PeoPay, bez żadnych papierowych dokumentów można kupić także detaliczne obligacje skarbowe. W punktach stacjonarnych (oraz przez call center) obligacje skarbowe będzie można nabywać od stycznia 2023 r. Co istotne z produktu mogą skorzystać także osoby niebędące klientami Banku Pekao.
Rozwój usług cyfrowych nieuchronnie musi się wiązać z troską o cyberbezpieczeństwo. Ochrona klientów Pekao jest absolutnym priorytetem, stosowane są tu najnowocześniejsze rozwiązania technologiczne. Bank Pekao w październiku tego roku zainicjował również niestandardową kampanię edukacyjną „Co w sieci siedzi”. Jak podają statystyki, od 85 proc. do nawet 95 proc. cyberataków spowodowanych jest błędem ludzkim. Stąd kampania Banku Pekao, w której występują antybohaterowie - można w niej obejrzeć Zygmunta FRAUDa, SCAMlet O’Hary, Phish Kinga, Paula Icemana, Bad Sellera i MAL Ware’a, postaci, które mają ułatwić przyswojenie wiedzy o najpopularniejszych metodach oszustw w internecie oraz oraz sposobach radzenia sobie z nimi.
Nowoczesność nie oznacza tylko rozwoju usług cyfrowych. 29 sierpnia Bank Pekao oficjalnie otworzył w Warszawie nową placówkę, której format łączy nowoczesność i innowacyjne rozwiązania. Zwiększają one funkcjonalność oddziału, wygodę klientów oraz pracowników. Nowy oddział wyróżnia się rozwiązaniami zgodnymi z najnowszymi trendami oraz ciekawym designem. Placówkę wypełniają liczne przeszklenia, ważnym elementem konceptu jest naturalność. Materiały wykorzystane przy jej aranżacji pochodzą z recyklingu. Żywa zieleń i ozdobne panele, które prezentują polskie zioła i kwiaty, wpisują się w tę koncepcję. Całości przyświeca idea odpowiedzialności środowiskowej.
W nowo otwartej placówce klienci znajdą m.in. strefę aktywności pozabankowej, która stwarza możliwość organizowania wydarzeń po godzinach otwarcia placówki, np. szkoleń, spotkań, wystaw; stanowisko „light,” przy którym pracownicy banku w miłej atmosferze mogą rozmawiać z klientami, strefę self-service, w której można skorzystać z bankowości internetowej Pekao24 oraz kącik dla dzieci.
Niezależnie od rozwoju nowoczesnych usług bankowych nadal w centrum uwagi muszą być ludzie.
Nowoczesna bankowość będzie jednym z wątków Krynica Forum ’22 - Odbudowa i Rozwój, które odbędzie się 19-21 października w Krynicy-Zdroju. Bank Pekao jest partnerem wspierającym wydarzenie.
JPO
Partner
ikona lupy />
Fot. materiały prasowe