Zasady CSR w strategiach biznesowych są tematem nowej publikacji Stowarzyszenia Emitentów Giełdowych. Publikacja odpowiada na pytania, jak prowadzić strategie CSR i w jaki sposób zyskać na odpowiedzialności społecznej.

"Czy spółkom giełdowym opłaca się wdrażać strategie CSR? Jak zyskać na odpowiedzialności społecznej? Jakie są najlepsze praktyki w tym obszarze? Na te i inne pytania odpowiada zawierająca 13 case studies i 88 przykładów z 23 branż publikacja "Jak zyskać na odpowiedzialności. CSR w strategiach spółek giełdowych" - poinformowało Stowarzyszenie Emitentów Giełdowych w komunikacie.

"Ten praktyczny przewodnik dla biznesu zawiera wskazówki jak zbudować strategię CSR w spółce giełdowej, prezentuje wypracowane standardy oraz przedstawia korzyści, jakie przynosi zarządzanie firmą w sposób społecznie odpowiedzialny" - podaje SEG.

Publikacja to przewodnik dla CEO i executives przygotowany przez CSRinfo we współpracy z SEG. Kadra zarządzająca spółek giełdowych może dowiedzieć się, jaka jest rola CEO w zarządzaniu odpowiedzialnym biznesem, jak CSR włączany jest w programy motywacyjne zarządzających, czym jest RESPECT Index, dlaczego identyfikacja interesariuszy i zarządzanie relacjami z nimi jest kluczowe dla każdej firmy. Publikacja zawiera najnowsze badania i rozwiązania przyjęte przez firmy.

"Stowarzyszenie w ramach kampanii SEG dla CSR podejmuje działania w celu edukacji rynku na temat społecznej odpowiedzialności biznesu oraz kształtowania świadomości wpływu czynników pozafinansowych na wartość akcji. Mam nadzieję, że przewodnik będzie praktycznym kompendium wiedzy dla osób, które chcą zaznajomić się z tematyką CSR. W publikacji znajdują się również wyniki unikatowych badań, które przeprowadziliśmy razem firmą z CSRinfo wśród 749 spółek na temat zarządzania przez emitentów społeczną odpowiedzialnością biznesu" - powiedział cytowany w komunikacie Mirosław Kachniewski, prezes SEG.

"Przewodnik dedykowany jest kadrze zarządzającej. Prezentuje potencjał CSR, wypracowane praktyki i korzyści, jakie może oferować" - poinformowała Liliana Anam, menedżer CSRinfo, firmy doradczej specjalizującej się w społecznej odpowiedzialności.

Publikacja została oficjalnie ogłoszona podczas IV Kongresu Relacji Inwestorskich SEG. Obecnie w wersji PDF jest bezpłatnie dostępna na stronie www.seg.org.pl w dziale Biblioteka oraz na Portalu CSRinfo.org w dziale Publikacje.

Partnerzy strategiczni przewodnika to Giełda Papierów Wartościowych w Warszawie oraz ENEA. Patronat medialny objął PAP.