"Nie widzę potrzeby prywatyzowania podmiotów, które wchodzą w skład grupy PKP. Jeżeliby mówić poważnie, czy rozważać koncept prywatyzacji PKP Intercity, to najpierw muszą być spełnione przesłanki formalne. Jedną z nich jest co najmniej trzyletni okres generowania dodatniego wyniku finansowego. Z mojego punktu widzenia nie widzę potrzeby prywatyzacji" - powiedział prezes.

"Mamy dobrego przewoźnika towarowego, czyli PKP Cargo, mamy dobrego przewoźnika pasażerskiego dalekobieżnego czyli PKP Intercity, mamy pozostałe spółki, a prywatyzacja PKP PLK nie wchodzi w grę" - dodał.

Mamiński stwierdził ponadto, że prywatyzacja spółki PKP Energetyka była błędem i PKP SA podejmuje wszelkie możliwe czynności, aby ten proces odwrócić.

Polskie Koleje Państwowe we wrześniu 2015 roku sprzedały 100 proc. akcji PKP Energetyka funduszowi CVC Capital Partners. Ustalona cena wyniosła 1,965 mld zł, co po korekcie o dług spółki, dało 1,41 mld zł.

W połowie września ubiegłego roku PKP złożyły w sądzie okręgowym w Warszawie pozew przeciwko PKP Energetyka Holding spółka z.o.o. o stwierdzenie nieważności całej transakcji prywatyzacji. (PAP)